Δράσεις

Θάρρος ή Αλήθεια

Το πρόγραμμα Θάρρος ή Αλήθεια είναι ένα συμμετοχικό πρόγραμμα χορού για τη Β’ Βάθμια εκπαίδευση, μέρος της δράσης Εκ Πληξη του Κινητήρα, που στόχο έχει να φέρει τον χορό και τη μη λεκτική επικοινωνία μέσα στο σχολείο. Το θέμα του προγράμματος είναι η αφύπνιση και η ενημέρωση της σχολικής κοινότητας για τις εξαρτήσεις, μέσα απ’ την τέχνη του χορού. Τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού, απ’ το οποίο επιχορηγείται, και υποστηρίζεται συμβουλευτικά απ’ το Δίκτυο Υπηρεσιών Πρόληψης και Έγκαιρης Παρέμβασης ΚΕΘΕΑ.

Το Θάρρος ή Αλήθεια αποτελείται από οκτώ συναντήσεις στο σχολείο, εκ των οποίων οι επτά πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του ωρολόγιου προγράμματος, ενώ η όγδοη σε απογευματινή ώρα, ούτως ώστε να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε αυτή και οι γονείς των μαθητών.


Εθελοντισμός (συνεχίζεται)

Το σχολείο μας ενθαρρύνει τη συμμετοχή των μαθητών μας σε εθελοντικές δραστηριότητες, καθώς είναι γνωστό ότι οι ευεργετικές τους συνέπειες λειτουργούν πολλαπλασιαστικά σε βάθος χρόνου, αφού εθίζουν τα νεαρά μέλη της κοινωνίας αφενός στο να μη σκέφτονται ατομικιστικά και αφετέρου στο να ενστερνίζονται τη λογική της κοινωνικής προσφοράς.

  • Ανακύκλωση με καπάκια Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ν. Βασιλοπούλου
  • Ανακύκλωση με χαρτί Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ν. Βασιλοπούλου
  • Φροντίζω την αυλή του σχολείου μου Υπεύθυνοι καθηγητές: Γ. Κοτροζίνη Α. Ζερμπίνος
  • Υιοθετώντας ένα δέντρο Υπεύθυνη καθηγήτρια: Γ. Κοτροζίνη

Διαμεσολάβηση (συνεχίζεται)

Η Σχολική Διαμεσολάβηση είναι μια πρακτική επίλυσης των σχολικών συγκρούσεων και εφαρμόζεται με το διάλογο, την ενσυναίσθηση και την ενεργητική ακρόαση. Αποτελεί μια μορφή ειρηνικής επίλυσης επιθετικών συμπεριφορών, η οποία οργανώνεται και εφαρμόζεται εντός του σχολικού πλαισίου, ως εναλλακτική πρακτική που αντικαθιστά το πειθαρχικό σύστημα της τιμωρίας. Μια ομάδα μαθητριών και μαθητών εκπαιδεύεται και λειτουργούν ως διαμεσολαβητές. Εφαρμόζεται διδάσκοντας τεχνικές διαπραγμάτευσης, συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων και αυτοδυνάμωσης των εμπλεκομένων. Υπεύθυνοι καθηγητές: Π. Καραβά, Δ.Τσουμπελής Συντονίστρια: Μ. Ανδρουλάκη


Δημοκρατία στην τάξη - Συμβούλια εν τάξει (συνεχίζεται)

Η Δημοκρατία στην τάξη στηρίζεται σε έναν πυρήνα ιδεών που ενισχύουν την καλλιέργεια της κοινωνικής συνείδησης και αλληλεγγύης, προσφέροντας συνθήκες που ευνοούν τη διαμόρφωση συλλογικοτήτων και κοινών μορφών, στο επίκεντρο των οποίων τοποθετείται η μαθητική κοινότητα. Η Δημοκρατία στην τάξη προσφέρει το πλαίσιο για να διερευνηθεί η σχέση του ατόμου μέσα σε μια συλλογικότητα με όρους αυτονομίας και συνύπαρξης, διασφάλισης και άσκησης δικαιωμάτων, επιμερισμού και ανάληψης υποχρεώσεων, κανόνων συνεργασίας και επίλυσης συγκρούσεων, στα όρια της εκπροσώπησης και της ανάθεσης. Αξιώνει μια κοινότητα ισότητας, αδελφοσύνης, ελευθερίας, διαλόγου και σεβασμού. Διευθύντρια: Μ. Ανδρουλάκη